Yo amo mi familia

Daar sta je al een week van tevoren alle koffers te organiseren, want als je met een gezin van vijf op vakantie gaat, dan kan je dat wel een hele onderneming noemen. De laatste paar dagen nog snel langs de winkels, want Skye miste nog een paar jurkjes, Dean een paar shirts en Cas nog zwembroeken en dit was nog maar de korte variant van het lijstje.
Zo sta je dan in een te drukke Zara, setjes uit te zoeken, met een dochter die niet in dezelfde stemming is als ik. Gelukkig kreeg ik dit alles toch weer voor elkaar.
De avond voor vertrek had iedereen een koffer met nieuwe outfits klaarliggen en waren we bijna klaar voor de vakantie. Dit handelen op het laatste moment is bij ons vrij normaal. Blijkbaar zijn wij erg goed om alles op het laatste moment toch klaar te spelen.

Remy moest zelf nog even de avond voor onze vlucht, of laten we zeggen een paar uur voor onze ochtendvlucht, naar Schiphol voor een noodpaspoort. Je gelooft het niet, maar manlief zou een dag nadat we terugkwamen, met één van zijn vechters naar Rusland gaan en daar was een visum voor nodig. Ook hier komen wij altijd maar een paar dagen van tevoren achter dus moest dit nog even op het laatste moment geregeld worden. Maar net zoals de koffers, kwam ook dit goed. Rustig inpakken en alvast in de vakantiestemming komen zit er bij ons toch nooit echt in.

De bestemming voor onze vakantie werd het mooie en zonnige Mallorca. We waren vorig jaar naar Tenerife geweest en dit was zo goed bevallen dat we dit keer voor een ander Spaans eiland hadden gekozen. Mijn zoektocht naar de perfecte locatie liep alleen echt uit de hand. Weken online speuren en dan uiteindelijk weer uitkomen bij de eerste locatie. Het is voor mij een sport geworden om de meest trendy hotels uit te kiezen. Wat willen we eigenlijk op onze vakantie locatie? Ik probeer altijd iets te zoeken wat leuk is voor alle drie de kinderen. De leeftijden lopen wat uiteen met 1, 8 en 14, dus dat is soms wat moeilijker. Vervolgens hou ik toch van een “beetje” luxe op vakantie en wil ik gewoon een mooi en schone hotelkamer / appartement. Het liefst ook designachtig. Verder ben ik helemaal niet veeleisend hoor!

Het werd ME Mallorca. Een super gaaf, trendy hotel met mooie hotelkamers. De jongens hadden hun “boys room” en konden via de binnendeur naar ons. Wij sliepen met Skye op de andere kamer. Skye vond de “boys room” veel leuker, dus was vaker bij haar broers te vinden dan bij ons. Heerlijk om de kinderen zo samen te zien! Ondanks het leeftijdsverschil, kunnen ze heerlijk met elkaar spelen.

Daar stonden we dan op Schiphol om 04.15 uur met de andere helft van Nederland om in te checken voor onze vlucht. Remy werd herkend en wij mochten in een andere rij om zo heel snel door de douane te glippen. Dit zijn die momenten dat het heel fijn is dat hij herkend wordt. Soms zijn de andere momenten wat minder, bijvoorbeeld als je net met je hele gezin lekker zit te eten en iemand komt vragen voor een foto. Of dat je net in een romantisch gesprek zit en er staat iemand naast je tafel. Maar goed, het hoort er allemaal bij en Remy doet dit ook altijd voor zijn fans. Wij steunen hem daarin en zijn dus ook vaak de fotograaf. Maar voor dit moment was ik dus heel dankbaar voor het “herken” moment want we konden in een snelle lijn naar onze vliegtuigstoel. Na geen nachtrust te hebben gehad keek ik toch wel heel erg uit naar dat moment, het moment dat je gewoon even kan gaan zitten en slapen. Ik moest wel even mijn “fingers crossen” of de kleine prinses dezelfde gedachten had als ik. Gelukkig was dit het geval en konden we dan eindelijk om 06.20 uur even onze ogen sluiten om na 2,5 uur aan te komen op een prachtige bestemming, Mallorca. Daar stond onze taxi klaar om ons naar het hotel te brengen en binnen een halfuurtje waren wij bij het hotel.
Omdat wij zo vroeg aangekomen waren konden we nog niet in de hotelkamer. Niet getreurd, de zwembroeken en bikini’s gingen aan en wij vervolgden onze weg naar het zwembad. De jongens sprongen meteen het zwembad in en wij keken blij toe, want het enthousiasme van de kinderen maakt toch echt de vakantie.

De rest van de dagen vervolgden wij onze wegen langs zwembaden, mooie strandjes en naar leuke restaurantjes. We waren heerlijk aan het genieten met z’n allen. Ook een auto huren om het eiland te ontdekken stond op het programma. Dit was niet mijn beste idee, kwam ik pas later achter. De kinderen vroegen zich alleen maar af; “waar gaan we heen”,  “hoe lang is het rijden” en “kunnen we zo zwemmen”? Het echte cultuur snuiven kon ik dus beter achterwege laten. Toch vind ik het leuk om ook dit soort dingen te doen met de kinderen en zo hebben we meer gezien dan alleen het zwembad bij ons hotel.

Een dagje waterpark stond ook op de planning. Dit is niet helemaal mijn ding, maar de jongens waren helemaal door het dolle heen en renden blij het park in om zo snel mogelijk richting de eerste glijbaan te gaan. Voor mij was dit echt even minder, want natuurlijk hadden ze hier geen normale bedjes om even rustig op te zitten, de schone toiletten waren ver te zoeken en op de kaart van het restaurant stond alleen pizza, patat en nacho’s. Tsja, daar maak je mij toch niet erg gelukkig mee. Maar toen de kinderen naar onze handdoek plek (lees: grasveld) kwamen aangerend en dol enthousiast vertelden over de geweldige glijbanen, vroeg ik mezelf af waar ik mij zo druk over maakte en genoot ik van hun enthousiasme.

‘s Avonds gingen we heerlijk uiteten en zochten we leuke plekjes op en genoten we echt van het samen zijn, het samen kletsen en lachen. Toen iedereen rustig op bed lag, moesten papa en mama toch eigenlijk wel aan het werk, want dat stopt echt nooit met een eigen bedrijf. Mailtjes gaan gewoon door en door de verbouwing van onze sportschool was het niet mogelijk om helemaal uit te tunen. Dus de twee laptops gingen open en wij gingen aan het werk. Maar toen we dan uiteindelijk ook in ons bed lagen en elkaar aankeken, waren we echt aan het nagenieten van deze lange dagen samen met de kinderen. Dit was ons geluksmoment! Ons gezin was compleet.